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IT-Trouble: Behoben/Solved: Stoerung des DSM-Shop / Disturbance of the DSM Shop
Subject : IT-Trouble: Behoben/Solved: Stoerung des DSM-Shop / Disturbance of the DSM Shop
Date : Wednesday, 2 March 2022 - Monday, 7 March 2022  GMT +01:00 Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
Organiser : uco@desy.de
 
Das Problem wurde behoben. ----------------- Seit gestern, Mittwoch, den 02.03.2022 ist die Softwareinstallation von DSM Paketen auf einigen Rechnern nicht moeglich. Betroffene Rechner sind daran erkennbar, dass im DSM-Software-Shop unter dem Reiter "Satus" die zugewiesene Site "Offline.DESY" angezeigt wird. Siehe auch: https://it.desy.de/dienste/soft/dsm/index_ger.html#computer-status An einer zentralen Behebung des Problems wird mit hoechster Prioritaet gearbeitet. In dringenden Faellen wenden Sie sich bitte unter Angabe des Rechnernamens an den DESY IT-Helpdesk (E-Mail: uco@desy.de, Tel: 5005). Grund der Stoerung: Fehlverhalten nach Konfigurationsaenderung -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ The problem has been solved. ----------------- Since yesterday, Wednesday, 02.03.2022, the software installation of DSM packages is not possible on some computers. Affected computers can be recognised by the fact that the assigned site "Offline.DESY" is displayed under the "Satus" tab in the DSM Software Shop. See also: https://it.desy.de/services/soft/dsm/index_eng.html#computer-status A centralised solution to the problem is being worked on with the highest priority. In urgent cases, please contact the DESY IT Helpdesk (e-mail: uco@desy.de, Tel: 5005), providing the name of the computer. Trouble cause by: Misbehaviour after configuration change Ein IT-News Eintrag in: / An IT-News entry in the Section: IT-Trouble Fuer weitere Informationen siehe: / For further information look at: https://it-news.desy.de/?TicketID=506