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IT-Trouble: Behoben/Solved: De-/Re- und Installationen auf Windows via DSM Software-Shop zurzeit nicht moeglich / Un-/Reinstallations and Installations on Windows via DSM Software-Shop currently not possible
Subject : IT-Trouble: Behoben/Solved: De-/Re- und Installationen auf Windows via DSM Software-Shop zurzeit nicht moeglich / Un-/Reinstallations and Installations on Windows via DSM Software-Shop currently not possible
Date : Saturday, 17 July 2021 - Saturday, 14 August 2021  GMT +01:00 Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
Organiser : uco@desy.de
 
Das Problem wurde behoben. ----------------- Seit heute Morgen, Dienstag, den 27.07.2021 ist eine De-/Re- und Installation von Software auf Windows Rechnern mithilfe des DSM Software-Shops weiterhin nicht moeglich. BenutzerInnen, die dringend Software via DSM installieren muessen, koennen sich gerne im UCO melden (Tel: 5005, uco@desy.de). Wir arbeiten mit dem Hersteller an einer Loesung des Problems. Grund der Stoerung: Probleme beim Update des DSM Clients auf Windows Rechnern im Nachgang der vorangegangenen Wartung der Windows Oftware-Verteilung -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ The problem has been solved. ----------------- As of this morning, Tuesday, 27.07.2021, it is still not possible to un/reinstall and install of software on Windows machines using the DSM Software Store. Users who urgently need to install software via DSM may contact the UCO (Tel: 5005, uco@desy.de). We are working with the manufacturer to resolve the issue. Trouble cause by: Problems updating the DSM client on Windows machines in the subsequent stage of the previous maintenance of the Windows Software Ditribution Ein IT-News Eintrag in: / An IT-News entry in the Section: IT-Trouble Fuer weitere Informationen siehe: / For further information look at: https://it-news.desy.de/?TicketID=377