News

Zimbra
Close
IT-Maintenance: Beendet/Finished: Update: Wartung Windows-Softwareverteilung (DSM) / Update: Maintenance Windows software dispatching (DSM)
Subject : IT-Maintenance: Beendet/Finished: Update: Wartung Windows-Softwareverteilung (DSM) / Update: Maintenance Windows software dispatching (DSM)
Date : Tuesday, 27 July 2021 from 06:00 - 09:00  GMT +01:00 Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
Organiser : uco@desy.de
 
Die Wartung wurde beendet. Die Stoerungen im Nachgang der Wartung bestehen allerdings weiterhin. Einzelheiten und aktuelle Informationen hierzu siehe bitte: https://it-news.desy.de/?TicketID=377&lang=de ----------------- Die Wartung ist im Grundsatz beendet. Im Nachgang wurde allerdings festgestellt, dass die Aktualisierung des DSM Clients auf den Benutzerrechner sehr langsam durchlaeuft. Solange die Aktualisierung des Clients auf den Rechnern nicht abgeschlossen ist, koennen keine Installationen oder De-/Reinstallationen via DSM Software Shop auf den betroffenen Rechnern durchgefuehrt werden. BenutzerInnen, die dringend Software via DSM installieren muessen, koennen sich im UCO melden (Tel: 5005, uco@desy.de). Wir arbeiten mit dem Hersteller an einer Loesung des Problems. -------------- Am Dienstag, den 27.07.2021 werden in der Zeit von 06.00 Uhr bis 09.00 Uhr Wartungsarbeiten an der Windows-Software-Verteilung (DSM) durchgefuehrt. In dieser Zeit werden keine DSM-basierten Software-Installationen moeglich sein. Ebenso sind De-, Re- und Nach-Installationen in dieser Zeit nicht moeglich. Grund der Wartung: Einspielen von Fehlerkorrekturen -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ The maintenance has been finished. However, the post-maintenance malfunctions still exist. For details and a follow up, please refer to: https://it-news.desy.de/?TicketID=377&lang=en ----------------- The maintenance is basically finished. However, it was subsequently determined that the update of the DSM client on the user computers is running very slowly. As long as the client update on the computers is not completed, no installations or de-/reinstallations via DSM Software Shop can be performed on the affected computers. Users who urgently need to install software via DSM may contact the UCO (Tel: 5005, uco@desy.de). We are working with the manufacturer to resolve the issue. ---------------- On Tuesday, 27.07.2021, from 6.00 h until 9.00 h, maintenance work on the Windows software distribution (DSM) will be carried out. During this time, no DSM-based software installations will be possible. Likewise, de-, re- and post-installations are not possible during this time. Reason for Maintenance: Implementing bugfixes Ein IT-News Eintrag in: / An IT-News entry in the Section: IT-Maintenance Fuer weitere Informationen siehe: / For further information look at: https://it-news.desy.de/?TicketID=375