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IT-Trouble: Behoben/Solved: TSL - Server Ausfall / TSL- Server Failure
Subject : IT-Trouble: Behoben/Solved: TSL - Server Ausfall / TSL- Server Failure
Date : Wednesday, 9 December 2020  GMT +01:00 Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
Organiser : uco@desy.de
 
Das Problem wurde behoben. ----------------- Seit heute Morgen, 9.12.2020 sind einige der Maschinen zur Arbeit mit Sicherungskopien aufgrund eines Ausfalls des TSL-Servers nicht verfuegbar. Es ist weder moeglich, Dateien in das TSL zu schreiben noch diese aus dem TSL wiederherzustellen. Wir arbeiten an der Behebung des Problems. Grund der Stoerung: Die vermutliche Ursache waren noch vorhandene 'locks' in der DB2 Datenbank des Servers. -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ The problem has been solved. ----------------- As of this morning, 9.12.2020, some of the machines for backup copies are not available due to a failure of the TSL server. It is not possible to write files to the TSL or restore them from the TSL. We are working on a solution for the problem. Trouble cause by: The reason for the failure were existing locks in the DB2 database of the server. Ein IT-News Eintrag in: / An IT-News entry in the Section: IT-Trouble Fuer weitere Informationen siehe: / For further information look at: https://it-news.desy.de/?TicketID=215